We komen ter wereld met een bepaalde intentie. De ziel heeft hiervoor eigenschappen, talenten en een bepaalde energie(frequentie) uitgekozen om zich te manifesteren.
In de buik van de moeder is deze energie al voelbaar. Zo voelde ik bij al mijn kinderen een unieke eigen energie. Ik kon ook de manier waarop zij contact met mij maakten voelen.
Een eigen energiehandtekening was zo klein als ze waren, al erg te voelen. Zo voelde ik me met de ene baby zeer verbonden en leken we wel te versmelten, en voelde ik bij de andere baby een duidelijke afbakening tussen diens energie en die van mijzelf. ik heb vijf kinderen en bij een van hen voelde ik een scherpe duidelijke energie, terwijl ik bij de andere baby een zachtere meegaandere energie voelde. Ook de bevallingen gaven me aanwijzingen over mijn kinderen. Wanneer deze soepel verliepen zei dit iets over hun toegang tot het leven. De manier waarop ze mensen zouden tegenkomen. Naarmate ze ouder werden keek ik naar de manier waarop mensen op hen reageerden. Kregen ze fijne leerkrachten? Werden ze begrepen? Hoe was het contact tussen hen en de mensen om hen heen. Dat alles zei me veel over hun energiehandtekening en hoe zij in hun leven staan en wat zij komen doen hier op aarde.
Zo kun je dat ook voelen in jouw kind. Je kunt zien aan hun gedrag, aan hun energie en datgene wat ze uitstralen, wat ze komen brengen!
Wanneer we kinderen onderwijzen wordt er echter vaak gekeken naar wat er niet goed gaat in plaats van wat er wel goed gaat.
In het basisonderwijs worden kinderen uitgedaagd om zich op alle vlakken te ontwikkelen. Terwijl een kind wellicht een sterke voorkeur of talent heeft. Natuurlijk zijn basisvaardigheden zoals lezen, schrijven en rekenen belangrijk. Echter wanneer we ook verder gaan kijken zou er wellicht meer ruimte mogen komen voor onze unieke talenten. Wie weet welke schoonheid er dan zichtbaar wordt!?
Een mooie tip vind ik dan ook: Bezoek (wanneer je kind naar het middelbaar onderwijs gaat) de leerkracht van de zoon of dochter van het vak waarvoor hij of zij de hoogste cijfers haalt. Op die manier kun je kijken wat deze leerkracht doet om je kind te motiveren, of je kunt onderzoeken wat het is wat je kind aantrekt in dit vak, om zo meer diens talenten in beeld te krijgen. Het kan je veel leren over je kind, over wat werkt voor en bij je kind en het levert ook inzicht in diens motivatie op!
Of zoals in het volgende voorbeeld: stel je kijkt naar een voetbalwedstrijd en je ziet dat de speler de bal náást het goal schiet. Dan kun je schreeuwen, ‘naast! hij is naast!’. Maar dat ziet die speler zelf ook wel! De speler baalt zelf ook van het feit dat hij gemist heeft! Je kunt je afvragen: Waar zou je meer aan hebben? Afgekraakt worden om het feit dat je hem gemist hebt (ofwel niet goed bent in een vak en daarop gewezen worden) of kijken naar wat er (wanneer) goed ging, wat je nodig hebt om succesvol te zijn/ op de flow te leven en hoe dit te ervaren in je leven!?
Wellicht kun ook jij je eigen energiehandtekening herkennen en zoeken waarin je in je leven de flow hebt ervaren, waar ging jouw hart van zingen? Wanneer voelde je je vrij?
En wellicht kom je ook tot de ontdekking dat jouw ziel -verstopt onder al jouw overtuigingen- wil stralen in datgene wat het komt brengen!!